Forex companies in mysore


Bank Państwowy w Mysore RAPORT Z ZARZĄDÓW 1. DYSKUSJE I ANALIZY ZARZĄDU 1.1. Makroekonomiczny scenariusz i środowisko bankowe. Globalna działalność gospodarcza charakteryzuje się różnym postrzeganiem ryzyka spowolnienia wzrostu gospodarczego w niektórych rozwiniętych gospodarkach (AE) o słabym wzroście i podwyższonej inflacji w warunkach bardziej rygorystycznych warunków finansowych w gospodarce rynków wschodzących (Emerging Market Economy, EME). W skali Europy Środkowo-Wschodniej słabe fundamenty krajowe, nijakie zapotrzebowanie zewnętrzne i ograniczenia specyficzne dla poszczególnych krajów nadal hamują wzrost. Niespokojny spokój panujący na rynkach finansowych mógłby zostać zniesiony przez zwrot ryzyka z nastrojów inwestorów z powodu danych dotyczących Chin lub inflacji w USA. Na froncie krajowym nietypowe deszcze i grad zniszczyły niektóre uprawy ozime, chociaż działalność rolnicza pozostała elastyczna, co sugeruje, że prawdopodobnie uda się uzyskać ukryte oszacowanie WDB. Dzięki poprawie postrzegania ogólnych warunków gospodarczych, indeks menedżerów zaopatrzenia w przemyśle (PMI) sugeruje, że oczekiwania biznesowe dotyczące pierwszego kwartału 2018821117 są pozytywne. Aktywność sektora usług stale rosła, będąc głównymi motorami w H2. PMI dla usług pozostał w trybie ekspansji w drugim półroczu na nowy biznes i oczekiwania. Prognozy dotyczące usług w ankietach są optymistyczne w pierwszym kwartale 2018821117. Inflacja detaliczna mierzona wskaźnikiem cen konsumpcyjnych (CPI) spadła w związku z większym niż oczekiwano spadkiem cen warzyw. Inflacja w grupie paliwowej była moderowana przez energię elektryczną, nafty, gaz do gotowania i drewno opałowe, łagodząc presję na inflację na obszarach wiejskich. Jednak inflacja CPI zwiększyła się w kilku sektorach, co sugeruje ograniczenia zdolności produkcyjnych i jest mało prawdopodobne, aby otrzymała nagrodę 7th Pay Commission, one8211rankone8211 pension (OROP) oraz koszt 8211pochodów ze wzrostu stawki podatku od usług. Będzie jednak pewne zrekompensowanie presji na spadek popytu w globalnej gospodarce, rządach skuteczne środki po stronie podaży i godne pochwały zobowiązania do konsolidacji fiskalnej. Nierównomierne ożywienie wzrostu w 2018821116 prawdopodobnie wzrośnie, zakładając normalny monsun, prawdopodobny wzrost konsumpcji, zalecenia 7. Komisji Płatności i OROP. Prognoza wzrostu WDB na 2018821117 została odpowiednio zatrzymana na poziomie 7,6%. 1.1.3. Ramy płynności dla operacji w polityce pieniężnej Warunki płynności zaostrzyły się od połowy roku 8211 grudnia, dzięki zwiększeniu kredytu bankowego i bardziej płaskiej mobilizacji depozytów. Bank Rezerwowy podejmował operacje płynnościowe poprzez subwencje o wysokiej stopie procentowej, przeprowadzając aukcje o zmiennym oprocentowaniu, a także zmniejszając wskaźnik płynności statutowej (SLR) o 25 punktów bazowych z 21,5% do 21,25%. Napływy netto w formie były solidne w IV kwartale. Zagraniczni inwestorzy portfelowi (FPI) stali się nabywcami netto w marcu zarówno w segmencie akcji, jak i papierów dłużnych. Obniżenie niskich stóp oszczędności w marcu 2018 r., Udoskonalenia w ramach zarządzania płynnością i wprowadzenie krańcowego kosztu opartego na funduszach stopy procentowej (MCLR) zwiększają efekty obniżki stóp procentowych. 1.1.4. Środki pieniężne i wskaźniki płynności Na podstawie oceny obecnej i zmieniającej się sytuacji makroekonomicznej RBI postanowiło: zmniejszyć stopę repo polis w ramach korekty płynności (LAF) o 25 punktów bazowych z 6,75% do 6,5%, obniżając minimum codzienne utrzymanie współczynnika rezerwy gotówkowej (CRR) z 95% wymaganego poziomu do 90% nadal zapewnia płynność zgodnie z wymaganiami, ale stopniowo obniża średnią płynność ex ante do pozycji bliższej neutralności, zawęża korytarz polityki stopy procentowej z 8211100 punktów bazowych (bps) do 8211 50 bps poprzez obniżenie stopy MSF o 75 punktów bazowych i zwiększenie stopy reverse repo o 25 punktów bazowych, w celu zapewnienia lepszego wyrównania średniej ważonej stawki za połączenia (WACR) z stopą repo. W związku z tym stopa repo na podstawie LAF została skorygowana do 6,0%, a wskaźnik marginalnego kredytu stałego (MSF) do 7,0%. 1.2. GOSPODARKA KARNATAKA 1.2.1. Gospodarka Karnatakas jest w dużej mierze zorientowana na usługi82, z 64 dochodów państwa pochodzi z sektora usług, 26 z sektora przemysłowego i tylko 8 pochodzi z sektora rolnego. Spadek sektora rolnego przypisuje się suszy lub podobnej do suszy sytuacji panującej w ciągu ostatnich 3 lat, powodującej cierpienie społeczności rolniczej, oprócz wpływu na ich produkty. 1.2.2. Karnataka jest określany jako Knowledge amp Innovation Capital, Silicon Valley, RampD Hub i Startup Hub. Jest to państwo o najbardziej pokojowych stosunkach pracy, szczyci się największą liczbą szkół międzynarodowych, największą liczbą przemysłowych instytutów szkoleniowych i 2 najwyższymi inżynierskimi medycznymi kolegiami w kraju. Wkład państwa Karnataka do PKB PKB wzrósł z 5,5 do 7 po uwzględnieniu korekty w metodyce szacowania, biorąc pod uwagę hojny wkład sektora IT. Karnataka jest największym węzłem biotechnologicznym (28 wszystkich indyjskich firm biotechnologicznych), największym eksporterem oprogramowania 8211 40 eksportuje oprogramowanie krajowe, największą liczbą startupów (36 5 z 8 indyjskich jednorożców), największą liczbą centrów RampD (44), największym producentem Kawa (71 produkcji krajowej). Bengaluru w rankingu Najlepsze miejsce do życia i pracy dla Expatów w Indiach z wybitną infrastrukturą społeczną i kulturą kosmopolityczną. 1.2.3. Tempo wzrostu gospodarki Karnataka zmniejszyło się z 7,8% w latach 2017821115 do 6,2% w roku 2018821116, przypisywano suszę w 137 taluksach podczas kharifu i 62 taluksów podczas sezonów rabi powodując spadek produkcji ziarna żywności o 16 lac ton . Sektor usług rośnie o 9,1%, podczas gdy sektor przemysłowy ma odnotować wzrost o 4,5%. 1.2.4. Rozwój działalności naszego Banku zależy w dużej mierze od gospodarki regionu Karnataka, ponieważ 82 filie (850 z 1037 oddziałów, stan na 31.03.2018) znajdują się w Karnatace. Wielkość budżetu i plan państwowy 20188211 17 przewiduje łączne wydatki w Rs. 1 63,419 crs na różne działania rozwojowe i funkcje regulacyjne rządu, które obejmują Wydatki Przychodów z Rs.1,30,236 crs, wydatki kapitałowe Rs.26,371 crs. GoK planuje założyć 2 przemysłowe miasta miejskie w Davanagere i Belgaum oprócz SSE już zaplanowane w Tumkur, co zapewni większe możliwości rozwoju dla gospodarki, a zwłaszcza sektora bankowego. Uruchomienie gazociągu Mumbai8211Bangalore jeszcze bardziej zwiększy wysiłek 2. PRZEGLĄD OPERACJI BANKOWYCH 2.1. Udział w rynku i wzrost działalności: Poziomy biznesowe Banku i pozycja w rynku w ostatnich latach zostały przedstawione poniżej: 8211 2.1.2. Wzrost depozytów był dość imponujący, a łączne depozyty osiągnęły poziom R / 24,244 kr., Wzrost o 5,866 crs w stosunku do poprzedniego roku w wysokości 8. Wzrost depozytów Non Bulk o 16,4 jest zgodny z trend w przeszłości i zgodnie z naszą świadomą polityką polegającą na zrzucaniu wysokowartościowych depozytów masowych. Jednak wzrost w Advances był powolny ze względu na stłumiony klimat inwestycyjny, co skutkuje niższym wykorzystaniem zysków, szczególnie w sektorze korporacyjnym. Całkowite zaliczki osiągnęły poziom R5.55, 518 crs, odnotowując wzrost liczby Rs.2,122 crs w poprzednim roku przy tempie 4,0. Na dzień 18.03.2018 udział depozytów Banku w rynku zmniejszył się do 0,73 wraz z udziałem w rynku zaliczek Advance, który spadł do 0,74 z 0,78. Ze względu na zgodność z wytycznymi RBI w sprawie przeglądu jakości aktywów, Bank musiał znacznie zwiększyć rezerwę na zaliczki StandardRestructured, co negatywnie wpłynęło na parametry jakości aktywów i rentowności. Całkowity dochód Banku wzrósł o 3, z 53,708 crs na marzec 2018 r. Do Rs.7,938 crs w marcu 2018 r. Dochód odsetkowy wzrósł z 9,6,40 crs do Rs7,128 crs (2,7). Średnia Rentowność dla Zaległych zmniejszyła się z 11,11 w okresie 2017821115 do 10.49 w okresie 2018821116, podczas gdy średnia rentowność inwestycji zmniejszyła się z 7,74 w marcu 2018 r. Do 7,72 w tym samym okresie. Non8211 Odsetki Przychody wzrosły nieznacznie o 5 z krat Rs767 do Rs.810 kr. Relacja Non8211Interest dochodu do całkowitego dochodu wyniosła zatem 10,20 (9,96 w roku ubiegłym). Całkowite wydatki (przed rezerwami i nieprzewidziane wydatki) wzrosły o Rs.310 crs, z Rs.6,376 crs w 2017821115 do Rs.6,686 crs w 2018821116. Podczas gdy koszty odsetkowe wzrosły o Rs.159 crs (3.3), koszty operacyjne wzrosły o Rs .150 crs (9.9) w bieżącym roku. Średni koszt depozytów spadł jednak z 7,25 w marcu 2018 r. Do 6,87 w marcu 2018 r. Dzięki obniżeniu stopy PolicyBank i jej przekazaniu klientowi, wzrost udziału CASA z 33,73 (31.03.15) do 34,6 (31.03.16) obok spadek depozytów masowych o wyższym koszcie. Zysk operacyjny zmniejszył się z Rs.1,331 crs w 2017821115 do Rs.1,252 crs w 2018821116. Zysk netto spadł z cr 409 crs do Rs.358 crs. Spadek zysku operacyjnego był umiarkowany 6, a koszty odsetek wzrosły tylko o 3. , pomimo wzrostu bazy depozytowej, aw konsekwencji wzrostu kosztów obsługi w postaci pracowników i kosztów ogólnych. Spadek zysku netto był jednak o 12 szybszy niż przed rokiem, co wynikało z dodatkowej rezerwy gwarantowanej przez AQR. Mając na uwadze potrzebę wzmocnienia kapitału Tier I Banku w obecnym scenariuszu gospodarczym, Rada Dyrektorów zadeklarowała dywidendę w wysokości 60 (Rs.6 na akcję w Rs.108211) na rok 20188211 16. Obejmowała ona pay8211s z Rs.28,80 crs, z wyłączeniem składnika podatkowego. Współczynnik wypłaty dywidendy wynosi 8,05, w porównaniu z 7,05 za 2017821115. 3. PRZEGLĄD BIZNESOWY Całkowite depozyty Banku wzrosły o 46,50 crs, aby osiągnąć poziom Rs.70,569 crs. Zagregowane depozyty (depozyty ogółem z wyłączeniem depozytów międzybankowych) wyniosły na dzień r. R.70. 244 kr., Odnotowując wzrost o 5,866 kr. (8) w ciągu roku. Udział depozytów CASA do Lokat Agregatów wzrósł z 33,73 w marcu 2018 r. Do 34,6 w marcu 2018 r. 3.1.1. Depozyty segmentów osobistych Depozyty segmentu osobistego wzrosły o 53,164 crs, rejestrując wzrost na poziomie 13,5, osiągając poziom Rs.43,507 crs na dzień 31 marca 2018 r., A obecnie stanowią one 62 depozytów ogółem. Depozyty NRE odnotowały wzrost o 17, SB o 16, a Lokaty o 13. Liczba rachunków depozytowych w segmencie Personal wzrosła w ciągu roku o 8 912 123. Aby jeszcze bardziej zwiększyć wzrost depozytów w segmencie Personal, dwa nowe produkty depozytowe zostały wprowadzone viz. Vidyarthi Sanchay 8211 a Konto oszczędnościowe Konto bankowe skierowane do studentów z grupy wiekowej 10821118 lat i Mybank Sudhan 8211 Plan nieobsługiwanych lokat terminowych w przedziale od Rs.15 lac do Rs.10 cr z dodatkową zachętą odsetkową dla rezygnacji z wcześniejszej płatności depozytów. 3.1.3 PROGRAM EDUKACJI I FUNDUSZY ŚWIADECTWA (DEAF) 2017 Zgodnie ze zmianą ustawy o uregulowaniach bankowych, z 1949 r. I na mocy postanowienia art. 26A, kwota kredytu jakiegokolwiek rachunku w Indiach z dowolnego banku, który nie był eksploatowany przez okres 10 lat, a więcej zostaje przyznane Funduszowi w terminie trzech miesięcy od wygaśnięcia wspomnianego dziesięcioletniego okresu. Kwota należna w ramach Planu ma zostać przekazana na rachunek DEAF w Reserve Bank of India przed zamknięciem godzin bankowych ostatniego dnia roboczego każdego miesiąca. Do tej pory Bank przekazał na rachunek DEAF sumę 53,79 CRs na koncie od czerwca 2017 r. Do grudnia 2018 r. I złożył roszczenia w zakresie Rs.28.75 lac w odniesieniu do 75 rachunków. 3.2. Rozszerzenie kredytu 3.2.1. Łączne zaliczki Banku wzrosły z 53,326 crs do Rs55,418 crs, rejestrując w ten sposób wzrost Rs.2,122 crs (4.0) w ciągu roku. Zaliczki netto (tj. Pomniejszone o rezerwy odnoszące się do NPA w odniesieniu do Rezerwy i zaległych w ramach Advance Festival Advance) wzrosły z 53,525 crs w marcu 2018 r. Do Rs.53,954 crs. Współczynnik depozytów kredytowych Banku zmniejszył się z 81,9 w marcu 2018 r. Do 79,67 w marcu 2018 r. Ze względu na nasze wysoce selektywne podejście do podejmowania dalszej ekspozycji w sektorze przedsiębiorstw, który odnotował spadek o 3. JednakŜe inne segmenty detaliczne odnotowały ogólny 11,3 wzrost 3.2. 2 Sieć korporacyjna: Nasz Bank posiada sieć korporacyjną składającą się z 11 dużych oddziałów rozmieszczonych w metrze i innych dużych ośrodkach w kraju, w celu zaspokojenia potrzeb dużych korporacji. Sieć Korporacyjna Banku osiągnęła poziom biznesowy na poziomie 29,499,96 crs, obejmujący 3,156,72 crs depozytów amp Rs.26,793,24 crs zaliczek, na dzień 31.03.2018. Kredyt udzielany przez oddziały CNW stanowi 48 z całkowitej zaliczki i 89 zaliczki CampI naszego Banku. Przedłużająca się spowolnienie w gospodarce wpłynęło na wzrost portfela zaliczek Korporacyjnych. Aby przeciwdziałać wzrostowi aktywów o obniżonej wartości, Bank świadomie przenosił swój portfel do poziomu inwestycyjnego i powyżej BBB lub powyżej, co stanowi 64 całkowitych zaliczek. Ta strategia zaczęła przynosić pożądane rezultaty. Obecna wysoka częstość występowania NPA, w szczególności w sektorze przedsiębiorstw, można przypisać wytycznym RBI dotyczącym przeglądu jakości aktywów, wymagając przeklasyfikowania zrestrukturyzowanych zaliczek jako NPA. Wytyczne wpłynęły na wynik wszystkich banków o różnym stopniu dotkliwości. Bank podjął szereg działań, takich jak odzyskiwanie amp napraw w ramach JLF, sprzedaż aktywów i ostrożnościowe odpisy w celu zrównoważenia wzrostu NPA ze względu na scenariusz ekonomiczny branży rynkowej. Całkowity obrót na rynku Forex CNW wynosił około 59.688,57 cr, co stanowiło 91 całkowitego obrotu Forex Banku i stanowi 88 całkowitych zysków Forex Banku. Wzrost wartości ECR zaliczki AAA do A wynosi 41. 3.2.3. Komitety kredytowe: Komitety kredytowe zostały ustanowione po raz pierwszy w maju 2002 r., Aby ułatwić podejmowanie decyzji za pośrednictwem komitetu, aby zapewnić bardziej profesjonalny kontakt z oceną kredytową, poprzez thread8211bare dyskusje na temat czynników ryzyka. Utworzono dwie komisje w siedzibie głównej. HOCC8211I, któremu przewodniczył dyrektor zarządzający i HOCC8211II, któremu przewodniczył dyrektor generalny (CB) z CGMGM jako członkami komitetu. Bank przeprowadził 48 spotkań HOCC8211I i 43 HOCC8211II odpowiednio w 2018821116, aby ułatwić wzrost zaliczek. Poza wyżej wymienionymi HOCC, w celu zapewnienia szybszego kredytu i konsekwencji przekazania kompetencji szerszych sieciom, utworzono 4 Komitety Kredytów Sieciowych z Generalnymi Kierownikami Sieci jako przewodniczącymi, a 191 spotkań odbyło się łącznie. Podobne komitety są również tworzone na poziomie Zonal amp Regional office viz. ZOCC amp ROCC odpowiednio. 3.3 Osiągnięcia w segmencie osobistym: Osiągnięcia w segmencie osobistym odnotowały rekordowy wzrost liczby Rs.1, 675 kr. (15.95), aby osiągnąć poziom Rs.12,175 kr., Przy czym same kredyty mieszkaniowe odnotowały wzrost o 1,087 crs (20.07), aby osiągnąć poziom Rs .6,450 crs obok wzrostu kredytów samochodowych o Rs.143 crs (17.31) i Personal pożyczek o Rs.249 crs (17.56). Udział zaliczek segmentu osobistego w łącznej wartości zaliczek wzrósł z 19,69 na dzień 15 marca do 21,95 na dzień 16 marca i przyczynił się do 78 całkowitego wzrostu w ciągu roku. Wprowadzono nowy program pożyczek mieszkaniowych, Namma Mane, aby zaspokoić ekonomiczne słabsze sekcje (EWS) i niższe grupy dochodów (LIG) w ramach PMAY, Govt. Sponsorowany program, który jest priorytetową pożyczką sektorową Nowy produkt Gold Loan Mój bank Flexi Gold Loan Scheme system kredytów uniwersalnych dla klientów indywidualnych został wprowadzony obok Combo Car Loan dla istniejących pożyczkobiorców kredytów mieszkaniowych z koncesją na stopę procentową. Stworzono także program stypendialny Rajiv Gandhi w celu udzielenia pożyczek edukacyjnych studentom należącym do sekcji ekonomicznie zacofanych w celu prowadzenia studiów wyższych (innych niż kursy techniczne) promowanych przez rząd stanu Karnataka. 3.4. Priorytetowe kredyty sektorowe i bankowość społeczna: Suma pożyczek sektora priorytetowego naszego banku wyniosła na Rs.22,388 crs na marzec 2018 r., W tym certyfikat uczestnictwa w banku (IBPC) Rs.525 crs. wydane przez Kaveri Grameena Bank, w porównaniu do Rs.19,401 crs, (w tym IBPC z Rs485 Crs) w poprzednim roku zakończonym w marcu 2018 r., rejestrując tym samym wzrost o 15,4 roku. Wynika to z 40 skorygowanych kredytów netto (ANBC z Rs.55,796 crs). Segment8217-ty status tych zaliczek jest następujący: Rolnictwo: Całkowite Zaliczki dla rolnictwa wzrosły o 14,8 z 10,643 crs (w tym IBP z crs.485 crs i inwestycji RIDF z Rs.2,263 crs) do Rs.22,216 cr (w tym IBP z Rs .525 crs i inwestycje RIDF w Rs.2,228 crs) w ciągu roku. Świeże uprawy rolne w wysokości cr .3,040 cr zostały usankcjonowane 1,82 lakh rolników podczas roku obrotowego 15821116. Mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa (MMSE): Banki awansowały do ​​mikro, małych i średnich przedsiębiorstw, ponieważ pod koniec roku .5,973 crs w porównaniu z Rs.5,100 Crs w roku zakończonym marca 2018 r. Rejestracja Y8211o8211Y wzrost 17. Personal amp Services Banking (PampSB): Bank zaliczki do segmentu PampSB w sektorze priorytetowym na Rs.3,901 CRS na dzień 31.03. 2018 r. W stosunku do Rs.3,491 crs w roku zakończonym marca 2018 r. Rejestracja Y8211o8211Y wzrost o 12,9. 3.5. Finanse rolnictwa: Całkowita liczba postępów w dziedzinie rolnictwa wzrosła z 99,14 crs do 9,943 kr. Podczas roku 20188211 16, co oznacza wzrost o 3,7 w stosunku do poprzedniego roku. Bank przekroczył poziom odniesienia 18 przewidzianych dla zaliczek na rolnictwo, osiągając poziom 22 Skorygowanego Kredytu Net Bank (ANBC), oprócz 7,61 dla drobnych rolników o niskich dochodach w stosunku do benchmarku 7. 3.5.1. Bank przyjął podejście polegające na nasyceniu kredytem, ​​aby objąć wszystkich kwalifikujących się niepokrytych rolników w celu sfinansowania ich potrzeb rolniczych. Bank w porozumieniu z NABARD zebrał dane dotyczące pojawiających się tendencji w segmencie rolnictwa we wszystkich 30 dystryktach stanu Karnataka i odpowiednio udostępniono oddziałom potencjalny potencjał dzielnicowy dostępny dla finansowania w ramach różnych działań. Bank aktywnie uczestniczył także w różnych Agri ExpoMela w rozpowszechnianiu komunikatu. Materiały reklamowe, takie jak banery i broszury, ze szczególnym naciskiem na zrewidowane plany KCC "GreenhousePolyhouse Nethouse" zostały przedstawione rolnikom. 3.5.2. Specjalny plan kredytów rolnych. (SACP): pozycja wypłat w ramach celów SACP vis82118211vis jest przedstawiona jako. Podjęto następujące inicjatywy w celu zwiększenia przepływu kredytów w segmencie rolnictwa. W trakcie roku obrachunkowego 2018821116 rząd Karnataki ogłosił 136 talukami porażkę suszy. Wszystkie oddziały w Karnatace rozważały restrukturyzację składek od rolników znajdujących się w trudnej sytuacji. Dodatkowe finansowanie poprzez produkcję i kredyt inwestycyjny zostało również rozszerzone na takich rolników. Bank udzielił sankcji Gold Loans w kwocie 66,8 mln funtów w ramach pożyczek wielocelowych, aby zaspokoić natychmiastowe zróżnicowane potrzeby rolników. Odsetki Oszacowanie 2 z góry agregujące do Rs.22.72 crs amp 3 dodatkowa subwencja dla szybkich zwrotów rolników agregujących do Rs.23,29 crs zostało przekazane rolnikom w roku obrotowym 2018821116. Aby zapewnić wsparcie dla zagrożonych rolników zataczających się pod wpływem suszy, OTS uruchomiono system z dużymi korzyściami dla rolników, którzy wyrównali swoje podatki, nie licząc nowych korzyści. Rozliczono 1.819 rachunków o wartości Rs.26 kr. 3.5.3 DODATKOWE OPARTE NA WARTOŚCI USŁUGI DOSTARCZANE ROLNICTWEM: W ramach społecznej odpowiedzialności biznesu, w naszym ADB, Mandya, utworzyliśmy Centrum Rozprzestrzeniania Wiedzy Rolniczej (AKDC), które daje wiedzę na temat najnowszych trendów w sektorze rolnym. W ramach przestrzegania dyrektyw Rządu Indii, Bank wydał około 11 026 kart bankomatowych Rupay Kisan uprawnionym posiadaczom rachunku KCC w ciągu roku, gdy amp uzyskało 57,53 pokrycia. 3.6 Mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa (produkcja): Całkowity kredyt dla mikroprzedsiębiorstw, małych i średnich przedsiębiorstw (produkcja) naszego banku wynosił Rs.2511 crs jak na rok zakończony marca 2018 r. W porównaniu z Rs.2,781 crs jak w marcu 2018, rejestrując spadek o Rs.270 crs (r. 9,7) ze względu na ponowną klasyfikację i przesunięcie przemysłu opartego na Food amp Agro wynoszącego Rs.966 crs do Agri. Sektor 3.7 Mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa (usługi): Łączny kredyt dla mikroprzedsiębiorstw oraz małych i średnich przedsiębiorstw (usług) naszego banku na dzień marca 2018 r. Wynosił 3,362 crs wobec cr 2 468 crs w marcu 2018 r., Rejestrując wzrost o Rs.576 crs (YoY 35) w ciągu roku. 3.7.1. W roku zakończonym w marcu 2018 roku Bank podjął szereg inicjatyw mających na celu zwiększenie przepływu kredytów do sektora MMSP. Główne produkty w segmencie MSME zostały sprawdzone i uatrakcyjnione dla klientów. Oprocentowanie zostało również skorygowane w dół, a znaczna korzyść wynikająca ze zmniejszenia stawki podstawowej została przeniesiona na klientów Programy obsługi klienta i spotkania klientów w celu wzmocnienia relacji z klientami MSME zostały zorganizowane w różnych ośrodkach, takich jak Bengaluru, Mysuru, Hosur , Tirupur itd. W dniu 22 grudnia 2018 r. Zorganizowano w Bengaluru warsztaty One8211day SME Knowledge Series, we współpracy z Dun amp Bradstreet, dla przedsiębiorców MSME, którzy wyjaśnili im różne produkty oferowane przez nas, a także szczerze starali się lepiej docenić ich potrzeby i trudności w obliczu ich w ogóle. 3.7.2. Bank uczestniczył w różnych wystawach zorganizowanych przez stowarzyszenia branżowe, takie jak ASSOCHAM, FKCCI itp., Aby zwiększyć naszą widoczność, a także wprowadzić na rynek nasze produkty MSME, organizując kampanię pożyczkową Udyog Mitra MSME, co skutkuje nowymi sankcjami w wysokości Rs.650,51 kr 5 473 beneficjentów MSME. 3.7.3. W ciągu 16 lat Bank podpisał MOU z Industrial Finance Corporation of India Limited (IFCI) i wprowadził nowy system zwiększania gwarancji kredytowych dla Schedule Caste (CEGSSC), rozszerzając gwarancję na pożyczki udzielane wyłącznie przedsiębiorcom należącym do Kali Terminarza w zakresie Rs.5 crores. 3.7.5. Pożyczki udzielane w ramach programu MUDRA: Rząd Indii uruchomił Pradhan Mantri MUDRA Yojana (PMMY), aby sfinansować grupę niefinansową i grupę wykluczającą finansową, należącą do słabszej części społeczeństwa, oraz wesprzeć Non 8211farm w produkcji, handlu i usługach o potrzebach kredytowych do Rs. .10,00 laków. Bank był pro8211 aktywny w udzielaniu kredytu w ramach programu i w stosunku do celu Rs.415 crores, nasz Bank wydał Rs.813 crs. (196 docelowej) obejmującej 37 600 beneficjentów. Ze względu na dobre wyniki w wypłacie kredytu MUDRA, nasz Bank otrzymał nagrodę Best Bank Award w kategorii MUDRA Yojna dla Emerging Bank8211 Runner Up przez CIMMSE, New Delhi. 3.8. Program gwarancji kredytowych CGTMSE: Bez przerwy zapewniamy bezpłatną pomoc finansową dla wszystkich kwalifikujących się sektorów MMSP. Wszystkie kredyty dla kwalifikujących się jednostek MMSP do Rs.100,00 sznurowadeł są karane bez żadnego zabezpieczenia poprzez pokrycie ich w ramach programu gwarancji CGTMSE. Bank obecnie absorbuje opłatę gwarancyjną i roczną opłatę serwisową w odniesieniu do wszystkich limitów kredytowych do Rs.10 lacs. Przeznaczyliśmy 11,041 rachunków o wartości Rs74,15 crs. w ramach gwarancji CGTMSE na marzec 2018 r. 3.9. Pomoc dla słabszych działów Towarzystwa: Bank kontynuował rozszerzanie pomocy finansowej na Słabsze Sekcje Towarzystwa składające się z drobnych rolników z marginalnymi gospodarstwami o powierzchni 5 akrów lub mniej, bezrolnych robotników rolnych, dzierżawców rolnych itp. nie przekracza grup pomocy 50.0008211, SJSRY, SLRS, DRI, Self8211 i zaliczek na rzecz beneficjentów SCST. Kwota zaległych pożyczek udzielonych Sekcjom Słabszym wynosiła 46,177 crores na koniec marca 2018 r., Co stanowi 11,5 ANBC, w stosunku do ustalonej wartości 10 punktów. 3.10. Pomoc dla kobiet-przedsiębiorców: Stale kładziemy nacisk na rozszerzenie dostępnych opcji kredytowych dla jednostek MSME prowadzonych wyłącznie przez kobiety-przedsiębiorców. Całkowity kredyt dla kobiet-przedsiębiorców Banku na koniec marca 2018 r. Wyniósł 4,481 mln rr., Obejmując 23,119 beneficjentów, co daje 81,11. Środki mające na celu poprawę warunków ekonomicznych SCs STs: Bank rozszerza wszelkie wsparcie dla rozwoju SCsST, aby zapewnić dostęp do odpowiednich punktów członkom SCsST zaangażowanym w różne zawody. Kredyt jest dostępny dla tej sekcji społeczeństwa w tie8211up z departamentami rozwoju SCsST na poziomie stanu. Pomoc Banku dla SCsST w różnych programach na koniec marca 2018 r. Wyniosła 8,8 mln rr., Obejmując 1,10 327 beneficjentów, co stanowi 4 zaliczki sektora priorytetowego. 3.12. Finanse dla społeczności mniejszościowych: W celu promowania działalności gospodarczej wśród uprawnionych beneficjentów należących do mniejszości, Bank aktywnie uczestniczył w tym krajowym priorytecie w zakresie promowania samozatrudnienia. Pomoc Banku dla notyfikowanych mniejszości w ramach różnych programów na koniec marca 2018 r. Wyniosła 27,17 miliarda rupii obejmujących 42,011 beneficjentów, co stanowi 9,5 zaliczek sektora priorytetowego. 3.13. Programy sponsorowane przez rząd: Stan pomocy udzielanej w ramach różnych programów sponsorowanych przez nasz Bank na koniec marca 2018 r. Jest następujący: 3.13.1 Program tworzenia miejsc pracy dla premierów (PMEGP): Rząd Indii uruchomił program "Prime" Ministrowie tworzą program na rzecz zatrudnienia (PMEGP), łącząc wcześniejszych premierów Rozgar Yojana (PMRY) i Khadi amp Village Industries, komisje ds. Programu generowania zatrudnienia w rolnictwie (REGP), aby wzmocnić pozycję przedsiębiorców pierwszego pokolenia w zakładaniu mikroprzedsiębiorstw w całym kraju. Całkowity kredyt Banku w ramach programu PMEGP na koniec marca 16 wynosił 6,68 mln crores obejmujący 1 752 beneficjentów. 3.13.2 Program National Urbanliving Mission (NULM) Bank udzielił pomocy finansowej w wysokości 16,1 miliardów rupii w ramach programu NULM (wcześniej znany program SJSRY) w ciągu roku do 798 beneficjentów. Łączna kwota pozostająca do spłaty w ramach programu NULM na koniec marca 2018 r. Wynosi 366,6 crores obejmujących 4 458 beneficjentów. 3.13.3 System różnicowej stopy procentowej (DRI) Pożyczki w ramach programu DRI naszego Banku wyniosły na koniec marca 2018 r. Rs.12.4 crores, obejmując 11 125 beneficjentów z udziałem zaliczek na rzecz beneficjentów SCST w wysokości Rs.5.3 crores 44 3.14.1. Łączne inwestycje Banku w rządowe papiery wartościowe, inne zatwierdzone papiery wartościowe oraz papiery wartościowe Non8211SLR wzrosły z 1,18166 zł z SS na dzień marzec 2018 r. Do 20 209 zł w dniu 23 marca 2003 r. 3.14.2. Zysk ze sprzedaży inwestycji wzrósł z Rs.125.33 crs w 20178211 15 do Rs.131.18 crs w 2018821116. W ciągu roku, odsetki i dochody z dywidend z inwestycji, po odjęciu odpisów amortyzacyjnych, odnotowały wzrost o 166,38 crs (13) ponad Marzec, 2018 poziom Rs.1,30,2.89 crs i stoi przy Rs.1,472.27 crs. 3.14.3. Rentowność inwestycji, w tym zysk ze sprzedaży papierów wartościowych, spadła z 8,00 (2017821115) do 7,91 (20188211 16), ze względu na obniżkę stopy Rpo o 125 pb przez RBI w okresie od stycznia 2018 r. Do września 2018 r. Rentowność inwestycji, z wyłączeniem zysku, spadła z 7,73 do 7,72 w tym samym okresie. 3.14.4. Obroty dewizowe Banku w 2018821116 wzrosły do ​​poziomu 56 855 75 crs (Merchant Turnover8211 Rs.65,555 crs i Trading Turnover8211 Rs.517,200 crs) w stosunku do poprzednich lat poziom Rs.403,102 crs (Merchant Turnover8211 Rs.51,904 crs i Trading Turnover8211 Rs.311,198 crs) generowanie zysku o wartości 9,27.27 crs. 3.15. Bankowość międzynarodowa 3.15.1 Poziom kredytu eksportowego na dzień 31 marca 2018 r. Wynosił 1,556 crs (Rs 16,17 crs na dzień 31 marca 2018 r.) Stanowiących 3 z ANBC. Mając na celu zachęcenie do prowadzenia działalności eksportowej, seminaria eksporterów zostały przeprowadzone w Tirupur i Mysuru w roku obrotowym 2018821116, poza oferowaniem Gold Cards eksporterów odpowiednim jednostkom eksportowym. Bank zawarł porozumienie z dwoma bankami zagranicznymi, w których kredyt dla naszych klientów jest dostępny po przystępnych cenach. 3.15.2 Depozyty NRI na dzień 31.03.2018 r. Wynosiły 1,785 crs w stosunku do Rs.1,526 cr, na dzień 31.03.2018 zawierały FCNR (B) RFC depozyty cr 309,66 crs i NRENRO depozyty Rs.1,475 crs. 3.15.3 Zgodnie z celami banku BPR Bank ustanowił pięć TFCPC w Bangalore, Chennai, Hyderabad, Bombaju i New Delhi. W trakcie roku finansowego 2017821114 19 filii, w tym oddziałów CAB, połączono z TFCPC, aby skonsolidować przetwarzanie front8211line i rozszerzenie jakości usług na eksporterów. 3.15.4 Bank oferuje również swoim klientom pożyczki w walucie obcej na żądanie (pożyczki FCNR), które wykazały marginalny wzrost i wyniosły 46,65 mln na dzień 16 marca wobec 44,37 mln w poprzednim roku. 3.16. Sprzedaż krzyżowa W ciągu roku ponad 23 474 osoby ubezpieczone były za pośrednictwem różnych produktów SBI Life Insurance Company Ltd, z kolekcją premii Rs.89 crs. Bank zebrał premię CR.24 crs podczas wprowadzania do obrotu produktów ubezpieczeniowych. W obszarze Inwestycji Bank oferuje również produkty SBI Mutual Funds z aktywami zarządzanymi przez Agents agregującymi do Rs.112 crs. Bank pozyskuje również wnioski o wydanie karty kredytowej SBI. Bank uzyskał dochód w wysokości 14,14 crs od firmy Cross Selling Business w roku obrotowym 2018821116. 3.17 Działalność rządowa: 3.17.1 Transakcje rządowe z państwem: Bank od przeszło sześciu dziesięcioleci obsługuje znaczącą część transakcji rządowych w Karnataka. Około 88 naszej całkowitej działalności rządowej pochodzi od rządu stanowego. transakcje i obrót są bezpośrednio powiązane z budżetem rządu państwa. Obrót w wysokości 68 266 crs został osiągnięty w roku 2018821116, w porównaniu z 66,69 69 sztuk w 2017821115, z akcją netto w wysokości 6,66.52 crs Komisji reprezentujących 92 dochody z działalności rządu. SBM, będący czołowym bankierem rządu w Karnataka, jest także dumny z tego, że jest związany z Khajane II, ambitnym projektem rządu Karnataki, mającym na celu integrację wszystkich zainteresowanych stron. GoK, RBI, Accountant General i Agency Bank, ułatwiając tym samym transakcję w czasie rzeczywistym. 3.17.2 Transakcje z jednostkami rządowymi: W roku 2018821116, biznes z departamentów rządu centralnego, takich jak poczta, obrona, CBDT, CBEC i firmy z różnych rządowych systemów, takich jak Public Provident Fund, Senior Citizen Savings Scheme, Rachunki Sukhanya Samridhi, nowy system emerytalny itp stanowi około 12,46 całkowitego obrotu przedsiębiorstw rządowych. Nasze obroty biznesowe z departamentów rządu centralnego w roku 2018821116 są umieszczane na Rs.11,133 crs z prowizji zarobków Rs..578 crs. W ciągu roku wszystkie nasze oddziały zostały upoważnione do otwierania rachunków PPF i Sukhanya Samridhi. During 2018821116, our Bank has earned a commission of Rs.72.30 cr as against Rs.67.98 cr for the year 2017821115 Pressure on asset quality of banks under the sustained economic downturn, was a major concern during the FY15821116 for the Banking Industry as a whole. The process of cleaning up of bank balance sheets by the Regulator is underway and all the Banks in the country underwent a thorough asset quality review during the last two quarters of the FY 16. It had had severe impact on the profitability of the banks. The major sectors like iron and steel, infrastructure, aviation, mining, etc. continued to be major contributors towards increasing NPA portfolio of the banks. Added to this, the continued problem of drought in many parts of the State of Karnataka, where our majority of the branches are located, further added to the NPA portfolio of Bank. However, Bank has been taking steps to recognize the weaknesses in the loan accounts at the incipient stage so that corrective measures can be initiated before an account turns NPA. Bank has well defined system to monitor all such accounts. Even after an account turns NPA, recovery process is initiated immediately. The provisions of SARFAESI Act have been enforced in all the eligible collateralized advances to ensure early recoveries. During the second half, Bank held three Bank level Mega e8211auctions of properties and also participated in SBI Mega e8211auction, in which 442 properties properties valued at Rs.348.95 Crs were put on sale through e8211auction. Of this, 69 accounts amounting to Rs.5.13 Crs were upgraded, 24 accounts with balance outstanding Rs.3.17 accounts were closed and 15 properties were sold in e8211auctions resulting in a recovery of Rs.8.44 Crs. Bank has taken other steps also to recover the dues by way of strategic sale of assets to ARCs, vigorous followup of DRT cases, OTS Schemes for eligible MSME and AGRI borrowers and compromise settlements wherever warranted. Under the RBIs Framework for Revitalising Distressed Assets in the Economy, our Bank has been participating actively in the meetings of JLFs and implementing the decisions taken thereat within prescribed timelines. In respect of those corporates, where performance is not as per laid down benchmarks, steps are taken for change of Management by invoking RBI Guidelines on Strategic Debt Restructuring. Our Bank has already taken action in 6 accounts under these guidelines. All these measures have helped the Bank to keep the increasing trend under control. Accordingly, the GNPA and NNPA levels stood at Rs.3635.56 Crs (6.56) and Rs.2257.18 Crs (4.18) respectively as on 31st March 2018 compared to the levels of GNPA and NNPA as on 31st March 2018 at Rs.2136.425 Crs (4) and Rs.1121.58 Crs (2.16) respectively. However, the position of GNPA and NNPA as on 31.03.2018, without considering the AQR accounts amounting to Rs.1213.37 Crs (Provision added Rs.384.10 Crs) works out to Rs.2422.19 (4.37) and Rs.1427.92 Crs (2.63) respectively. 3.20 LEAD BANK SCHEME: The Bank has been discharging lead Bank responsibilities in 3 districts viz. Mysore, Charmarajnagar and Tumkur. The Annual Credit Plan for 2018821117 has been launched with the combined annual credit plan target for all Banks in 3 districts going up from Rs.11,600 crs to Rs.14,624 crs, at a growth rate of 26. The Block Level Bankers Committee (BLBC), District Consultative Committee (DCC), District Level Review Committee (DLRC), Standing Committee (SC) meetings are regularly conducted as per Reserve Bank guidelines in all the three Lead Districts. All our Lead District Managers are actively monitoring implementation of Annual Action Plan in close liaison with all the Banks in districts. They are also coordinating for implementation of drought relief measures as per latest RBI guidelines in close coordination with SLBC and branches. 3.20.1 Rural Self Employment Training Institute (RSETI) Rural Development and Self Employment Training Institute (RUDSETI ): The Bank has established RUDSETI type of training centres viz. MyBank Institute for Promotion of Self Employment and Development (MIPSED) at Tumkur. Similar Institute called JSS RUDSETI is established at Chamarajnagar in association with JSS Mahavidyapeetha. These Institutes have been established to impart entrepreneurial skill development and guidance to unemployed rural youth, to become gainfully self employed. We have also constructed our own building at MIPSED, Tumkur with financial grant from National institute of Rural Development (NIRD).Total number of 1,851 participants have been trained during 2018821116 with 67 settlement rate through financial assistance from Bank loans and their own resources. The participants have been trained under various Government sponsored schemes such as PMEGP, RGCY, DTP, Mobile servicing, Tailoring, Beautician courses, etc. Our RSETI has been awarded AA as per the latest rating released by Mo RD. 3.20.2 Regional Rural Bank Kaveri Grameena Bank Our Bank has sponsored Kaveri Grameena Bank (KGB) which is headquartered at Mysore. The Bank is operating in 10 districts of Karnataka viz. Mysore, Hassan, Chamrajanagar, Tumkur, Bangalore8211Urban, Bangalore8211 Rural, Ramangar, Chikmagalore, Kodagu and Mandya and crossed a land mark figure of 480 branches. Bank has opened 37 branches during 2018821116. All the branches are on CBS mode. The total business (deposits and advances) of KGB as at Mar16 stood at Rs.12,973 crs as compared to Rs.10,556 crs as at Mar15 registering a growth of Rs.2,417 crs (22.9). 3.20.3 SELF HELP GROUP (SHG) LENDING The Bank has credit linked 18936 groups with an advance of Rs.501.67 cr during the current year. Taking the cumulative total of such credit linkage programme to 1,83,552 groups with a financial outlay of Rs.3,122.04 cr up to 31.03.2018. As on 31.03.2018, there are 35,279 SHGs with an outstanding balance of Rs.810.81 cr. The Ministry of Rural Development, Government of India has launched National Rural Livelihood Mission by replacing SGSY scheme with effect from 01.04.2017. We have financed 17,042 women SHGs under National Rural Livelihood Mission (NRLM) with an advance amount of Rs.451.50 crs during FY 2018821116 and as on 31.03.2018, there are around 31,751 women SHGs with an outstanding balance of Rs.729.72 cr. Necessary benefits have been passed on to all eligible women SHGs and claims for interest subvention have been lodged with NRLM Department of Ministry of Rural Development, Government of India. The Bank has credit linked 916 Joint Liability Groups with an advance amount of Rs.11.97 crs during FY 2018821116 and as on 31.03.2018, there are 2,650 JLGs with an outstanding balance of Rs.33.69 crs 3.21. Financial Inclusion 3.21.1 Coverage Sub8211Service Areas Providing Bank has drawn Comprehensive Financial Inclusion Plan for 2017821116 covering 745 Sub8211Service Areas (SSAs), spread over 3,740 villages for providing banking outlets. Of the allotted 745 SSAs, the Bank has already covered 216 SSAs by Brick amp Mortar branches and 529 SSAs through Business Correspondent Agents. BCAs are extending the banking services to these villages and working as an extended arm of the Bank. 3.21.2 Implementation of Pradhan Mantri Jan Dhan Yojana: The Bank has opened 9,38,000 BSBD accounts under PMJDY up to Mar16 with a balance outstanding of Rs.82.22 crs. The total number of accounts opened since the inception of FI programme stood at 16.22 lacs with balance of Rs.128.77 crs. The Bank has successfully seeded 59.13 Aadhaar numbers in PMJDY accounts besides issuing 8,67,919 Rupay Cards to the PMJDY account holders.. 3.21.3 Other Financial Inclusion initiatives : i) The Bank is actively participating in Modified Direct Benefit Transfer Scheme for LPG (MDBTL) wherein the LPG subsidy is directly being credited to the Savings Bank account of the customers. ii) The Bank is the sponsoring Bank for credit of MGNREG wages to the accounts of beneficiaries in Karnataka State. iii) Bank is distributing Social Security Pensions to more than 62,000 beneficiaries under Electronic Benefit Transfer Programme of Govt. of Karnataka, with One District8211One Bank Model in Chamarajanagara district and One District8211Many Banks Model in the districts of Bellalry and Chitradurga. An amount of Rs.46.36 crs was disbursed to SSP beneficiaries through BC Agents during the FY 16. Bank has also actively participated in all 3 Social Security Schemes viz. PMSBY, PMJJBY and APY launched by Govt. of India, aimed at providing micro insurance coverage and pension to unorganizedrural sectors through bank accounts. Bank has opened 3.64 lac accounts under PMSBY, 1.99 lac accounts under PMJJBY besides large number of accounts under APY. 3.21.4 Financial Literacy : Bank has opened 22 Financial Literacy Centres across Karnataka. The Counsellors working in these centres are conducting regular camps in villages spreading Financial literacy to various target groups like farmers, SHG members, students etc. Our Counsellors also visit 115 skill centres (ITI s) mapped to these FLCs with the aim of spreading financial Literacy amongst the students of ITIs. 4. HUMAN RESOURCES: 4.1. Manpower Profile: The total manpower strength of the Bank as at March 2018 stood at 10,650, as against 10,193 in the previous year. The staff strength comprised 3,742 officers, 4,972 clerical staff and 1,936 subordinate staff. Of these, 874 are Ex8211defense personnel, 167 belong to physically handicapped category and 556 belong to the Minority community. 4.1.2. Womens Representation: As at March 2018, there were 3,029 Women employees (comprising 669 Officers and 2,560 Other Employees) in the Bank, compared to 2,891 as at March 2018 (comprising 543 Officers and 2,348 Other Employees). The share of women employees stood at 28.4 as at March 2018. The Bank continued to provide equal opportunity to women in their career progression. 4.1.3. Scheduled CastesScheduled As at March 2018, there were 1,877 Scheduled Caste employees, comprising 633 Officers, 786 Clerical Staff and 458 Subordinate staff. There were 682 Scheduled Tribe employees comprising 267 Officers, 299 Clerical staff and 116 Subordinate staff as at March 2018. All the guidelines of the Government of India for safeguarding the interests of SCST employees have been complied with. 4.1.4. Human Resources Management Solutions (HRMS): Bank has implemented Human Resources Management Solutions (HRMS) on 1st April 2017, to handle all HR activities in a phased manner. HRMS Cell was formed to integrate salary, perquisites, reimbursement and leave details of the employees. The cell has implemented salary, reimbursement of Annual Medical expenses, furniture supplied to officers, furniture maintenance charges, monthly reimbursements of perks, reimbursement of brief case expenses, besides sanction of increment through HRMS portal. Asset amp Liability Statement and Annual Appraisal Report are also implemented through HRMS. HRMS portal facilitates uploading of Annual Appraisal Report of officers which are reviewed and noted by respective authorities online. It is planned to integrate e8211learning portal Gnanodaya with HRMS site from FY17 onwards, so that lessons which are to be mandatorily attended gets automatically reflected in their Annual Appraisal Report. 4.2.1. Training Activities and Coverage: The Bank regards its employees as its critical amp valuable assets. To make the employees more competitive and knowledgeable in banking field, honing their skills is one of its priorities. With a view to achieve the desired goals and to establish highly professional work culture, Banks staff college at Jakkur and 3 learning centers at Bengaluru, Mysuru amp Hubballi are imparting training on wide spectrum of subjects viz. Advances and Deposits and knowledge about their various products, communication amp leadership skills, marketing, behavioral science, etc. Also to gain competitive edge in new technology being adopted by the Bank, several programmes on latest technology developments like Internet Banking, Mobile Banking and other alternate delivery channels are conducted regularly. 4.2.2. The training methodology of the Bank constantly aims at keeping its workforce pro8211active and customer centric, so that they can discharge their duties effectively in the challenging Banking scenario. Bank continues to focus on imparting training to maximum number of employees to update their skills amp knowledge periodically. Our staff college at Jakkur and Learning Centers at Bengaluru, Mysuru amp Hubballi have conducted in all 237 training workshops both functional and computer based programmes. During the year total 4,805 staff got trained at our Learning Centers. 4.2.3. The Bank regularly deputes officers, based on the job profiles, for training to Apex Training Institutes of SBI and other training institutes like NIBM, IIBF, College of Agricultural Banking8211 RBI (Pune), CAFRAL (Centre for Advanced Financial Research amp Learning), IDRBT, CRISIL etc. to hone their skills and update their knowledge. During the year, 1,026 officials were deputed to the Apex Institutes and external training institutes. 4.2.4. Keeping in view the need for imparting training in specialized areas, the Bank has also conducted several specialized training programmes workshops on MSME business, KYC ALM compliance, workshop for NPA training, Risk Management Awareness Workshop, Leadership Development Programme for Branch Managers, Skill Development Programme for Officers, Training for Retiring Staff, programme for 1st time Branch Managers, Stress Asset Management programme, Programme on agri credit, ADC programme, etc. 4.2.5. e8211learning (Gyanodaya): In addition to the class8211room training provided to employees at our Staff Learning Centres and ATIs, Bank had also launched an e8211learning portal Gyanodaya with the objective of imparting on8211line learning and training to all the employees of our Bank. SBM e8211Learning portal is available 24X7 and all 365 days on internet system and also on intranet system. The portal is made available to all our employees. The users can access read more than 300 lessons topics covering general banking, Alternate Delivery channels, credit management, agriculture, foreign exchange, behavioral science, etc. by which they can enrich their knowledge in all aspects of banking and can also do self8211evaluation by attending online tests. 4.2.6. Pre8211promotional training: Pre8211Promotion training programmes for SCSTOBC were conducted at the Learning Centers at Bengaluru amp Mysuru during the year, for eligible and aspiring candidates from Clerical to Officer cadre. During the year 112 employees belonging to SCSTOBC category were given training. Based on the feedback received the programmes were well appreciated by the participants. 4.2.7. Training to subordinate staff: To bring about awareness among the subordinate staff and to make them realize their potential amp importance in the organization, Bank has conducted exclusive training programme for 313 subordinate staff at our Learning Centres, Bengaluru, Mysuru amp Hubballi. 4.2.8. Training to retiring officers staff: To enable our retiring officers staff to lead a happy and peaceful retired life with inputs on financial planning matters, our Learning Center, Mysuru had conducted 12 special training programmes for retiring employees during the year 20188211 16 covering 452 employees. 4.2.9. Other Training Programmes: Training programmes were also conducted for newly promoted CMs AGMs, Specialized credit training programme for officials of HOCCNWCC ZOCCRO amp Specialized Training to officials of CPPC, Mangalore. 4.2.10 Roll out of new initiative8211 Mentoring of branches: Mentoring initiative is a process by which one person guides the development of individuals, seen as protgmentee. It is a part of a leaders role that has growth as its primary outcome. It enables to establish a partnership that helps the protg mentee to grow and deliver better results, through the process of collaboration, discussion and support. The mentor is to act as counselor, encourager, supporter, information provider but not the solution provider. With a view of improving the performance of the branches, more specifically the very old branches, this new initiative 8211 mentoring of branches is rolled out in our Bank with 18 top executives (DGMs and GMs) as mentors. Initially, it is rolled out in 36 select branches at Bengaluru city on pilot basis. 5. INDUSTRIAL RELATIONS: 5.1 Terminal Benefits to Retired Staff: The Bank gives due importance to the timely settlement of terminal benefits to staff comprising of Gratuity, PF, Pension, either on reaching superannuation or on any other grounds. During the FY 20188211 16, as many as 570 members of staff have retired from the services of the Bank. 5.2 New Pension Scheme (NPS) Now known as National Pension System: Employees who have joined the services of the Bank w. e.f. 01.04.2017 are covered under the above scheme, which is governed by the provisions of the NPS introduced for employees of Central Government w. e.f. 01.04.2004 and modified from time to time. As at March 2018, as many as 3,570 employees have been covered under NPS. 5.3 Retired Employees Medical Benefit Scheme II (REMBS8211II): REMBS8211II, a scheme for reimbursement of medical expenses to employees retiring retired under superannuation was implemented w. e.f 15.12.2017, with an upper limit for claims ranging from Rs.2 lacs to Rs.20 lacs, based on eligibility criteria. This scheme is in addition to the already existing SBMREMB scheme with a ceiling of Rs.2 lacs. During 2018821116, the Bank has received 1,212 applications and disbursed amount of Rs.271.66 lacs 5.4 STAFF WELFARE ACTIVITIES : Central Staff Welfare Committee allocates funds for various staff welfare activities. The welfare measures provided to the members of the staff are. Holiday Homes, Group Insurance Cover, Scholarship Scheme, Farewell Scheme for the retiring employees, financial assistance to the employees with physicallymentally challenged children, Medical Expenses Reimbursement Scheme, Birthday Memento amp recurring expenses for Staff Welfare Activities. 6. Technology Up8211gradation amp Support Functions 6.1.1. ATM Rollout and performance: During FY16 we have installed 82 ATMs including 13 Brown Label ATMs taking the total number of ATM installed to 1,416 as part of State Bank Groups 56000 networked ATMs. In addition to basic services, value added services like Aadhar registration, LPG registration, Mobile Banking Registration, card to accountcard to card transfer and payment of donations are also made available. 6.1.2. Internet Banking: The number of registrations and volume of transactions through internet banking has seen a growth of 22 and 29 respectively during the year. The facility is available for visually challenged customers also. 6.1.3. Mobile Banking: Bank is offering Mobile Banking Services under the name State Bank Freedom to all its retail customers. The service includes enquiry, mini statements, top up and recharge, interbank fund transfer through NEFT and IMPS and bill payment facilities. There is a steady growth in the number of registrations and transactions by 192 and 28 respectively during FY16. The customers having Internet Banking connection can also transact from their mobile phone through a separate Mobile App State Bank Associate. In FY16 Bank also launched a separate Mobile App named SBM Virtual under which all Banking transactions and information available through different sites can be accessed at a single point. 6.1.4. Electronic Payment System: All branches of the Bank are enabled for RTGSNEFTGRPT remittance facility besides Electronic Clearing Service (ECS) and IMPS over Mobile Banking Platform. Percentage of all electronic transactions to Total transactions of the Bank is 48.95 as on 31.03.2018. 6.1.5. Banks Website : The Banks website statebankofmysore. co. in is a repository of information about the Bank, its products and schemes. Information on Schemes and products for various segments, besides online loan applications for Education, Housing, Car, Gold loan are available. Special links have been provided to access other relevant sites. A separate text version of the website is available for the benefit of the visually challenged customers in English. 6.1.6. Social Networking: Bank has uploaded the features of Banks products and technological initiatives on face book. 6.1.7. Digital Signage Solution: Digital Signage Solution is a method of providing information to our branch customers on various products and services displayed on LED screen at the branches. We have installed a centrally controlled online Digital Signage Solution at 999 branches and propose to extend the solution at the remaining branches during the FY 2018821117. 6.1.8. Cheque Truncation System (CTS): Cheque Truncation System (CTS) is basically an online image8211based cheque clearing system where cheque image are transmitted for effecting transaction obviating the need for physical movement of instrument. Bank has implemented CTS in MICR centers Branches located at Southern, Western and Northern grid. 6.1.9. Merchant Acquiring Business: Our Bank has started MAB sourcing and installing POS machines during March 2017. As on 31.03.2018 we have installed 5,021 POS machine across India and routed 25.23 lakhs in the FY 2018821116. We have also installed 440 Mobile type of POS machines (m8211POS) during 2018821116. 6.1.10. Cash Recycler Cash Deposit Cash Recycler is designed to accept deposits and dispense cash with dual functionality. We have installed 74 Cash Recyclers and 9 Cash Deposit Machines. 6.1.11. Barcode Based Passbook Printing Kiosk (BBPPK): We have rolled out a new product called as BBPPK. It is Passbook Printing self service machine working on Barcode Technology. As part of our endeavor to deliver a wide array of financial services and products to our customers, a state of the art outlet, named as e Touch was opened at Avenue Road, adjoining our Head Office during May 2018. 15 e8211Touch outlets have been installed by the Bank during FY16. 6.3. Information Security, Business Continuity and Disaster Recovery:8211 6.3.1. In the backdrop of growing complexity of financial products and the increased leveraging of technology, operational risks have assumed critical importance in recent times. The treatment of technology riskoperational risk as part of the movement towards Advanced Management approach is a manifestation of the significance of the risks in impacting the risk profile of a Bank. Keeping this in mind our Bank has adopted: a well8211defined IT Policy and IS security Policy, which is being periodically reviewed and updated. become a part of well8211established (common for State Bank Group) state8211of8211the art IT infrastructure which is certified as ISO 22301. is part of the Security Operations Centre for online monitoring of transactions. 6.3.2 Our Bank has taken proactive measures to respond to business discontinuities and ensure uninterrupted availability of all key business resources that support critical Banking functions. The Bank has adopted a well defined Business Continuity Plan and Disaster Recovery Plan Policy. Our Bank is part of a well established high8211end Business Continuity and Disaster Recovery infrastructure which ensures seamless continuity in case of need. The Disaster Recovery drill is being conducted on a half8211yearly basis, during which the transactions of our branches are routed through the DR site. In addition to this, the Bank has a nearby site to ensure zero data loss in the event of a disaster. The Bank has implemented Business Continuity Plan in all the branches and also in the administrative offices together with periodic reviews and updates. The Bank has also introduced Electronic Document Management System for safe keeping of documents in electronic form. 6.4. Management Information System (MIS): The MIS Department consolidates and maintains the Credit Information System (CIS) database apart from collating information from branches and Head Office Departments for submission of various statements to Reserve Bank of India like Basic Statistical Returns, Sectoral Deployment of Funds etc. The Department also provides information to the Top Management and other user Departments in Head Office 6.4.1. The scope of CIS has also been extended to submission of data to Credit Information Companies to whom the Department is submitting individual borrower8211wise credit information every month after due processing. In turn, the Credit Information Reports (CIRs), drawn from the CICs database, serve as important fraud prevention tool to the credit appraisalsanction functionaries. 6.4.2. The Department coordinates with SBI8211EDWP for submission of various reports validated from User Departments to RBI under Automated Data Flow (ADF) apart from collating logic information from Head Office User Departments and providing logic, source system to SBIEDWP for generating various reports. 6.4.3. The Department coordinates with CDC and the Centralized Credit Data Processing (CCDP) for facilitating data correction and improvement in data quality. 7. SYSTEMS AND PROCEDURES: Systems and Procedures Department is a special resource available at Head office for effective management of work organization by laying down and also framing suitable Systems and Procedures. The Department also vets process changes and reviews charges on the general service provided and modifies the same in accordance with the changing environment and aspirations of customers. The last such change was effected in Nov15. 7.1 The Department also undertakes revision of Delegation of Financial Powers to various functionaries and effect changes, with the approval of Top Management for effective supervision and smooth functioning of the organization. 8. CONTROL AND SUPERVISION 8.1. RISK MANAGEMENT : An independent Risk Governance structure is in place for Integrated Risk Management, covering Credit, Market and Operational Risks. This framework visualizes empowerment of business units at the operating level, with technology being the key driver, enabling identification and management of risk at the place of origination. 8.1.1 BASEL Implementation : The Bank has migrated to the Basel II framework, with the Standardized Approach for Credit Risk, Basic Indicator approach for Operational Risk and Standardized Measurement Method for Market Risk. Capital regulations under Basel III have come into effect in India w. e.f 01.04.2017. Bank has complied with both the norms and has maintained its capital adequacy above the RBI mandated level of 9 along with Tier8211I at 7. The Capital Adequacy Ratio computed as per Basel III guidelines effective from 1st April 2017 stands at 12.43 as at March 2018, against 11.42 as at March 2018. The CRAR of 12.43 consists of CET I of 9.01, AT8211I of 0.27 both forming TIER8211I Capital besides 3.15 of TIER8211II Capital. The CRAR under Basel II guidelines as at March 2018 stood at 12.93 as against 12.02 in the previous year. The Capital Adequacy ratio of the Bank increased mainly due to raising of Tier8211 II capital of Rs. 500 crs during the year and change in treatment of Deferred Tax Assets as per the recently revised RBI guidelines. 8.1.2 CREDIT RISK MANAGEMENT: Reserve Bank of India has issued guidelines on implementation of Internal Ratings Based Approach for calculation of capital charge for Credit Risk in Dec 2017 and our Bank has accordingly applied for permission to RBI for migrating to Advanced Approach for Credit Risk under Basel II. The Bank has submitted Letter of Intent to RBI in terms of the guidelines detailing therein the models for developed for risk assessment and computation for different components viz. Probability of Default Estimation (PD), Loss Given Default (LGD) amp Exposure at Default (EAD) besides adoption of Basel II compliant policies approved by the Board of Directors. The Bank has received a response from RBI in July 2017, advising the Bank to further strengthen the areas of IRB framework before the commencement of parallel run process for Foundation IRB (FIRB) approach. As part of group synergy, State Bank Group is in the process of implementing the latest version of Oracle Financial Service Analytical Applications (OFSAA) with enhanced functionality, which will enable the Bank to have an enterprise wide, integrated view of risk and finance under various areas including the technology for risk engine. 8.1.4 MARKET RISK MANAGEMENT : Bank is using Standardized Measurement Method (SMM) for computation of capital charge and the necessary systems for migration to IMA are in place. The Bank has submitted Letter of Intent to RBI in Oct 2017 for migration to IMA. The Bank would be on parallel run for computation of capital charge under both SMM amp IMA, after the approval from RBI. 8.1.5. OPERATIONAL RISK MANAGEMENT: Reserve Bank of India has prescribed three approaches for computing capital charge for Operational Risk, viz. a) Basic Indicator Approach (BIA) b) The Standardized Approach (TSA) c) Advanced Measurement Approach (AMA) Currently the Bank is following the Basic Indicator Approach. As per AMA guidelines, Banks are allowed to switch over from BIA to AMA directly. Bank is endeavoring to move directly to the Advanced Measurement Approach in view of the minimal changes in capital requirement under TSA, as compared to BIA. All the policies and documents have been reviewed, as suggested by our consultants, to meet minimum required standards. A Letter of Intent (LOI) was submitted to Reserve Bank of India in Oct 2017, seeking permission to migrate to AMA. However, as per the communication received from RBI, the AMA application has been put on hold till a detailed assessment is completed in respect of similar application by SBI. The Operational Risk Management Department (ORMD) has been organizing training programmes for creating awareness among officers about Basel II requirements, Operational Risk Management, Advanced Measurement Approach for Capital Computation and Fraud Prevention Measures. 8.1.6. ASSET LIABILITY MANAGEMENT: The Asset Liability Management Committee (ALCO) of the Bank is entrusted with the task of managing liquidity and interest rate risk. The committee meets regularly to monitor the risks and Net Interest Margin (NIM) on an ongoing basis. The tolerance limits for liquidity mismatches and interest rate risks are fixed in accordance with RBI guidelines and Banks ALM Policy and reviewed by ALCO at regular intervals. Various interest rate revisions, revision of Base Rate and possible mismatches in the Structural Liquidity projections of the Bank are also discussed and appropriate decisions are taken. 9. BUSINESS PROCESS RE8211ENGINEERING (BPR): Bank has rolled out various BPR initiatives since 2005, in consonance with the design principles provided by SBI. The BPR initiatives leverage technology to significantly enhance customers satisfaction and convenience. So far 19 BPR initiatives have been rolled8211out. Loan Origination Software for processing of Retail Loans has been successfully implemented in our Bank at Bangalore, Mysore and Delhi Centres besides other Metro centres. The software has been extended to other UrbanSemi8211Urban centres and we plan to roll8211out completely by September 2018, thereby cutting down the processing period besides improving the quality of the processing and asset. The Bank also opened another RACPC at Bengaluru to meet the requirement of expanding network. 9.1. The Central Pension Processing Centre (CPPC) : The Central Pension Processing Centre (CPPC) is functioning at Mangalore and pensionarrears of pension has been disbursed to 1,56,953 pensioners online throughout the Bank. CPPC is now using SBI package for disbursing Central Government pensions. We have also introduced system of online submission of Digital Life Certificate (Jeevan Praman), whereby pensioners can submit life certificate from the comfort of their house after seeding their Aadhar amp Mobile numbers with the Bank. Centralised deduction of Income Tax on pensions beyond taxable limit, effected from October 2018. 9 .2. Our Centralized Clearing Processing Centres (CCPCs) at Bangalore, Mysore, Chennai, Delhi and Mumbai undertake entire clearing work of all branches through decentralized Model of Cheque Truncation System of clearing thus obviating the necessity of physical transfer of cheques as per the directions received from Reserve Bank of India in this regard. GOK have announced plans to completely switch over to CTS mode in respect of Govt cheques also and do away with Paper to Follow procedure, whereas GOI have already shifted to CTS mode w. e.f. February3916. Now, the entire clearing process is being migrated to WebCTS with only 1 production centre at each of the 3 grids Viz, Northern, Western and Southern grids. Accordingly work is underway to integrate the clearing process of Bengaluru, Mysuru, Chennai, Mangalore centres besides Service Branches at Hubballi and Kolkata into Bangalore centre and close down other centers. This will further speed up the clearing process without the need for physical movement of cheques. All branches have been provided with Scanners to upload the image as and when received. CCPC Bengaluru has been identified as the Nodal Branch for National Automated Clearing House (NACH) and also for Mandate Management. With migration to CTS mode, on decentralised basis and only 1 operative centre at each grid, Service Branches at Hubballi, Kolkata and Hyderabad have been closed down and their residual functions shifted to the main branches. 9.3 Currency Administration Cells: Rollout of 2 Currency Administration Cells at Tumakuru and Hoskote has been completed during the year. We are planning to add 3 more CACs at Puttur, Hassan and Mandya in FY 17. 10. AUDIT AND INSPECTION The overall objective of Internal Audit is to contribute to the effectiveness of the Internal Control System in achieving the Banks objectives, besides providing high quality counsel to management on the effectiveness of Risk Management and Regulatory compliance by the Bank. Towards this end, Risk Focused Internal Audit (RFIA) and IS Audit were conducted in all the 680 branchesBPR entities, envisaged in the Annual Audit Plan 2018821116. That apart, 104 newly opened branches were subjected to Spot Audit, besides 8 Head Office departments. We have also conducted Management Audit of 3 Zonal Offices, 2 Regional offices and 3 Networks. During 2018821116, 99 of our branches have secured Well Controlled Adequately Controlled rating and none rated as Unsatisfactory. However, 6 branches have slipped from Adequately Controlled to Moderately Controlled rating as on Mar16 and we are taking steps to strengthen compliance level at these branches also. 10.1.2 Concurrent Audit is a major function which monitors proper follow8211up of laid down systems and procedures on a continuous basis. 212 branchesoffices covering 53 of aggregate deposits and 69 of total advances and 8 Head Office departments were subjected to Concurrent Audit during this year. 10.1.3 We also conduct Special Revenue Audit every year to guard against income leakage. 365 branches with advances level of more than Rs.20 crs and income leakage of Rs.5 Lacs and above were subjected to Special Revenue Audit (as against 462 branches during the previous year). The total income leakage detected was Rs.538.11 lacs and fully recovered subsequently. The summary findings enumerated in these audit reports are appraised to the Audit Committee of the Board and follow up actions are ensured. 10.2 Credit Audit: The audit of loan appraisal and administration for high value credit accounts with the aim of improving the asset quality of the Bank is undertaken by the Credit Audit Department. Accounts with total exposure of Rs.2 cr and above are covered under Credit Audit. During the financial year 1,132 loan accounts in 175 branches were covered under Credit Audit, of which 968 accounts (85) were rated as Low and Very Low Risk accounts. Vigilance administration as an important aspect of management function is carried out as per the directives of the Central Vigilance Commission so as to achieve good Corporate Governance for the overall growth of the Bank 10.3.1. Whistle Blower policy has been introduced in our Bank for the employees to report to the Management, instances of unethical behavior, actual or suspected fraud or violation of the Banks code of conduct or ethics policy. 10.3.2. The officers from Vigilance Department conducted surprise inspections of 52 officesbranches during the year under report. The main areas of scrutiny are adherence to systems and procedures, rotation of staff and deficiencies in fraud8211prone areas. The deviations and other irregularities are brought to the notice of the ModuleRegional Heads for taking corrective actions. Vigilance Department is bringing out a Quarterly House Magazine, which contains vital information on vigilance related matters useful to the operating staff. 10.3.3 In accordance with the guidelines of the Central Vigilance Commission, the Vigilance Awareness Week was observed at all the offices of the Bank from 26th October 2018 to 31st October 2018. The focus of observing the Vigilance Awareness Week was Preventive Vigilance as a tool of Good Governance. Seminars and meetings were conducted, wherein information relating to evolving and effectively implementing preventive techniques in vigilance administration, which includes transparency, accountability and fair play, objectivity and timely response in dealing with matters relating to public administration etc. were explained to customersStaff members. The role of leveraging of technology in respect of all systems and process for deliverance of services to be synchronized through use of technology, was strongly emphasized. The valedictory function was held on 31st October 2018 and addressed by Shri. T. M.Bhasin, Vigilance Commissioner, CVC, Chief Guest on the occasion. 10.3.4 Fraud Monitoring and Investigation Cell (FMIC): The Fraud Monitoring and Investigation Cell (FMIC), functioning under the administrative control of the General Manager amp CVO, monitors certain critical areas of branch functioning on regular basis. Thrust is laid for taking certain preventive measures by monitoring various exceptional reports generated through CBS covering transactions related to expenditure, advances, manual debits to interest ac besides all other unusual transaction including those reported in Sundays and holidays. During FY15821116, two officers have been honored with Staff Alertness Award in recognition of their contribution in preventing and detection of frauds. 10.3.5 Special committee of the Bank in terms of RBI has been constituted for monitoring and follow8211up of high value frauds of Rs.1 cr and above. The committee besides monitoring and follow8211up is tasked to identify, systemic lacunae, reasons for delay in detection, ensuring staff accountability besides efficacy of the remedial measure. The committee held 2 meetings during FY15821116. 11. OTHER ASPECTS: 11.1 Customer Grievance Redressal: 8211 The Bank has also implemented a friendly Customer Redressal System called SMS UNHAPPY to facilitate customers air their grievancescomplaints feed back by simply sending an SMS message UNHAPPY to 99 0002 0002. The banks dedicated staff from Happy Room call back the customers for speedy redressal of their grievance. 11.2 Complaint Management System (CMS) package: The Bank has implemented a three tier automated system for complaints management and monitoring and resolution. All the complaints received at the BranchesRegional Offices ZonesNetworks and Head Office level are lodged in a common digital platform. The complaints are acknowledged with a unique number on their receipt. Presently, the acknowledgements are being sent through e8211mails registered by the complainants with us or by post 11.3 Contact Centre : State Bank of Mysore has established a dedicated SBM Contact Centre to provide information on Products and Services of the Bank besides status of customers account through a toll free number 1800821142582112244 accessible throughout the country. The information is provided in English, Hindi and Kannada languages 24x7x365 basis. Further, as a part of the initiative, Lead Management System (LMS) launched in our Bank generate leads through customer calls helpline No.1800 425 2244 which are forwarded to the concerned branches, and converted into business. A missed call SMS, from the mobile number of the customer registered in the account with the Bank, is accepted as an authorized request to provide convenient, cost effective and prompt basic banking services. Initially following facilities have been introduced: i) Balance Enquiry of registered account ii) Mini Statement of registered account iii) Blocking of ATM card 11.5. Customer Services Committee of the Board: The Bank has put in place Standing Committee on Customer Service and Customer Service Committee of the Board are in place to oversee the implementation of Customer service initiativesdirections of Government of IndiaReserve Bank of India. Standing Committee on Customer Service held 4 meetings on 21.05.2018, 15.09.2018, 14.12.2018 amp 12.02.2018 during the year. The Customer Service Committee of the Board has met thrice on 26.05.2018, 31.12.2018 and 14.03.2018 during the year. A Chief Customer Service Officer (CCSO), an internal ombudsman has been appointed in the Bank w. e.f 20.11.2018 in terms of RBI directive as part of the move towards the objective of attaining zero tolerance to customer complaints. 11.6. Right to Information Act, 2005: Revised list of Central Public Information Officers (CPIOs) and Appellate Authorities (AAs) made available in Bank39s website and also circularized. Business per employee increased from Rs.11.72 crs as at March 2018 to Rs.11.84 crs as at March 2018. The Business per branch has marginally increased from Rs.117.75 crs in March 2018 to Rs.121.55 crs in March 2018 due to our policy of not aggressively marketing bulkcorporate business besides addition of 25 new branches opened during the year. 11.8. Public Relations 11.8.1. Banks publicity has been effectively carried out through the medium of attractive hoardings, press advertisements, banner displays, glow sign displays at Kempegowda International Airport Limited, Railway Station and Bus Stations in important citiestowns and advertisements on modern bus shelters, etc. Customers meetings were conducted especially in rural centers to project the image of the Bank and publicize the advantages of thrift and timely repayment of Bank loans. 11.8.2. LCD based Video hoarding in the Head Office compound covers the entire spectrum of banking activity with attractive messages on products and services with periodical updates on interest rates etc. Messages having social content are also displayed. 11.8.3. The Bank has been actively participating in various State8211level seminars, District utsavas, fruit and flower shows, music, cultural and sporting events at various districts taluks. This brings us closer to society and enhances our Brand Image. Bank has been participating in the Karnataka Rajyotsava function and sponsoring SBM Tableau in Dasara Parade at Mysuru, which is appreciated by one and all. 11.8.4. The hoardings installed at vantage points were periodically changed with attractive themes, greeting the public on festivals with our latest depositslending schemes, revision of interest rates etc. Special media campaigns covering the various loans schemes, special offer in housing, vehicle, gold loans and MSME loans under CGTMSE scheme, other retails loans and new deposit schemes like Savings Bank, Term Deposit, Personal Accident Insurance, Vidyarthi Sanchay were carried out periodically in the print and electronic media and through hoardings. 11.8.5. Banks performance highlights, launching of new products and services, opening of new branches, ATMs, BPR initiatives and technological achievements were also extensively covered in print and electronic media. 12.4. Organizational Development 12.4.1. Branch Expansion: The Bank has opened 25 new branches during the FY 2018821116. With this, the Banks network of branches stands at 1,037 spread over 17 States and 1 Union Territory. The branch network comprised 243 Metro, 225 Urban, 228 Semi8211Urban and 341 Rural branches. 12.4.2 After effective implementation of CTS system, 3 Service Branches at Kolkata, Hubli and Hyderabad have been closed with their residual work transferred to Cells attached to nearest branches. 12.4.3 Branches in Minority Concentrated Districts Centers (MCDs) Under Banked Districts: During the year, the Bank has opened 4 branches in Minority Concentrated DistrictsCenters and 1 branch in Under8211Banked Districts. As at March 2018, out of 1,037 branches, the Bank has 90 branches in MCDs constituting 8.7 of the branch network and 114 branches in Under8211Banked Districts, constituting 11 of the branch network. 12.5. Implementation of Official Language Policy: Bank is progressively encouraging usage of Hindi and Regional Languages to facilitate ease of doing business to the customers in the language of their choice. Constant efforts are being made to create healthy atmosphere for use of Official Language. For progressive use of Hindi, our Bank39s Website is also made available in Hindi and also Kannada with constant updates from time to time. The option of Hindi and Regional Language is provided in all ATMs of our Bank along with generation of transaction slips in Hindi. Hindi facility has been made available in Mobile Banking also. For enriching knowledge of Hindi of our Staff, separate Quarterly Hindi Magazine MYBANK BHASHADARSHINI is being published regularly. During the year under review, the parliamentary committee on official language inspected Head Office, Bangalore on 07.01.2018 and appreciated our efforts made for the progressive use of Hindi in our Bank. 12.5.1 Head Office received an EXCELLENCE CERTIFICATE and a SHIELD by the Town Official Language Implementation Committee (Banks), Bangalore for the special efforts made by the Bank in the field of Official Language Implementation. Mysore, Hubli, Central and Mangalore Zones also received awards from respective Town Official Language Implementation Committees. Under the aegis of Government of India, Hindi Sanghosti and Hindi Seminars were organised at various places apart from organising Functional and Computer Workshops at various places. 12.6. Community Services Banking: Our Bank as a caring and responsible corporate entity is conscious of the nurturing we have received from society and are alive aware of our duty to payback a fraction of what we have received from them as a sense of gratitude. As per the Government of India guidelines, bank is authorized to spend 1 of its net profit towards Community Service activities by making equitable donations to any organization engaged in Community Development activity with a clean image and good track records. Such donations are made without any strings attached. 12.6.1 During FY16, Bank had undertaken various activities programmes include conduct of health camps, tree planting programme, sponsoring Taluk and district level sports, donating text books, utensils, table and writing benches, blankets to orphanages, equipments to children with special needs, sponsored prevention of cancer awareness programmes etc. 12.6.2 Bank also participated in the Swachchh Bharat Abhiyaan and donated Rs.26.10 lac for constructing Green Toilet to rural schools besides contribution of Rs.10 lacs for rejunevation and development of lakes situated in Mysuru. 15. NOMINATION FACILITY TO SHAREHOLDERS OF OUR BANK. As per the SBM General Regulations, 2018, nomination facility is available to all the physical shareholders of our Bank. As of now, the nomination facility is automatically available to those shareholders in demat form, who may avail the facility at their option. Nomination forms have been made available in the Banks Website. Moreover the forms have been dispatched to all the eligible shareholders by post 16. REMUNERATION COMMITTEE OF THE BOARD A meeting of the Remuneration Committee was held on 25th May 2018 at Bengaluru, with the following members present, to approve payment of incentives to the Top Executives as per GOISBI directives. i) Shri Ramasubramanian. S Non8211Official Director ii) Shri K. Gururaj Acharya Non8211Official Director iii) Shri J. S.Phaugat Government Nominee Director iv) Shri Murli Radhakrishnan RBI, Nominee Director Based on the parameters fixed in the performance evaluation matrix, the Remuneration Committee evaluated the Performance of the Bank and approved payment of Performance Linked Incentive for FY 14821115 as per table below The evaluation report together with the minutes of the meeting was placed before the Board, at its meeting held on 30.07.2018, for information. 17. Board of Directors 2018821116 Shri Neeraj Vyas, Chief General Manager (AampS). SBI, was nominated as a Director on the Board of the Bank representing SBI under Section 25(1)(c) of SBI (Subsidiary Banks) Act 1959, with effect from 24.08.2018 in place of Shri B. Ramesh Babu Shri Ravi Nandan Sahay, Chief General Manager, (AampS), SBI was nominated as a Director on the Board of the Bank representing SBI under Section 25(1) (c) of SBI (Subsidiary Banks) Act, 1959, with effect from 28.08.2018 in place of Shri Ramesh Chandra Srivastava. Shri Vijay Kumar Monga, General Manager (AampS), SBI was nominated as a Director on the Board of the Bank representing SBI under Section 25(1) (c) of SBI (Subsidiary Banks) Act, 1959, with effect from 30.09.2018. Shri S Selvakumar, Under Secretary, Department of Financial Services, Government of India, New Delhi, was nominated as Government Nominee Director on the Board of the Bank under Section 25(1)(e) of SBI (Subsidiary Banks) Act 1959, with effect from 15.06.2018 in place of Shri J. S.Phaugat. Consequent to the expiry of the term of Shri S Ramasubramanian on 14th February, 2018, Dr. K Lakshmisha has been elected as Shareholder Director on the Board of the Bank, under section 25(1)(d) of SBI (Subsidiary Banks) Act 1959, with effect from 15th February 2018. Shri K Guruswamy, Officer Employee Director, ceased to be the Director on the Board with effect from 30.07.2018 vide GOI letter No.3620178211BO.1 dated 30.07.2018. The Board places on record its appreciation for the invaluable services rendered by Shri B Ramesh Babu, CGM (AampS), and Shri Ramesh Chandra Srivastava, General Manager (AampS), SBI, Shri K Guruswamy, Officer Employee Director, Shri S Ramasubramanian, Shareholder Director and Shri. J. S.Phaugat, GOI Nominee Director. The Board welcomes the new Directors. The Board wishes to place on record its sincere appreciation of the patronage and support of the customers, shareholders, members of staff, Employees Union and Officers Association for their contribution to the overall development of the Bank. By the Order of the Board State Bank of Mysore has informed the Exchange that the Government of India has issued the following Order Dated February 22, 2017, under sub-section (2) of Section 35 of the State Bank of India Act, 1955. Acquisition of State Bank of Mysore Order 2017. In terms of the said order, the entire undertaking of State Bank of Mysore (SBM) shall stand transferred to and vested in the State Bank of India from April 01, 2017. By NSE on 23 Feb 2017 00:00 AM State Bank of Mysore has informed BSE that the UFBU has called for an All India Bank Strike on February 28, 2017. In the event of the strike taking place, the normal Banking operations in our Bank may get affected on February 28, 2017. By BSE on 22 Feb 2017 16:51 PM By NSE on 22 Feb 2017 00:00 AM State Bank of Mysore has informed the Exchange regarding Payments of Yearly Interest on SBM Bonds. By NSE on 20 Feb 2017 00:00 AM Institutional Investor Meet State Bank of Mysore has informed the Exchange that the Government of India has issued the following Order Dated February 22, 2017, under sub-section (2) of Section 35 of the State Bank of India Act, 1955. Acquisition of State Bank of Mysore Order 2017. In terms of the said order, the entire undertaking of State Bank of Mysore (SBM) shall stand transferred to and vested in the State Bank of India from April 01, 2017. By NSE on 23 Feb 2017 00:00 AM State Bank of Mysore has informed BSE that the UFBU has called for an All India Bank Strike on February 28, 2017. In the event of the strike taking place, the normal Banking operations in our Bank may get affected on February 28, 2017. By BSE on 22 Feb 2017 16:51 PMBest Currency Exchange Service in Mysore Period Money Exchange In Mysore BookMyForex is the first website of its kind that allows you to book a currency exchange or private remittance order online. Were revolutionizing the way foreign exchange in Mysore is bought and sold. For the first time, currency exchange in Mysore can be ordered online and the order can be completed at a partner bank location or at one of BookMyForexs own locations that are present in most major neighborhoods including but not exclusive to MG Road, Indiranagar, Jayanagar, Koramangala, Whitefield etc. Better still, order your forex online and receive your forex (or Indian rupee in exchange of your forex) at your home office itself. BookMyForex lets you: Buy foreign exchange - Get foreign currency by paying Indian Rupees Mysore Sell foreign currency - Sell us your foreign currency and receive Indian Rupees in Mysore Transfer Money From India - Send money from India to any foreign country Why Use BookMyForexs Money Changing service Exchange foreign currency at better rates than banks, airports and money exchangers in Mysore Real-time, transparent and always competitive exchange rates. Koniec z targowaniem się o stopę procentową Możliwość zablokowania kursów wymiany. Bez niespodzianek, bez wyjątków Zmień walutę bezpośrednio w oddziałach banku. Avoid unscrupulous money exchangers in Mysore and get authentic currency. Gwarantowana dostawa drzwi z dniem lub nocą. Bezpłatne dostawy drzwi dla zamówień powyżej Rs. 75 000 Zdolność do zrealizowania zamówienia z setek lokalizacji w całych Indiach Oszczędzaj na innych produktach związanych z podróżowaniem, takich jak ubezpieczenia podróżne i międzynarodowe karty telefoniczne Uzyskaj niesamowite nagrody za lojalność i polecenia. Zarabiaj za każdym razem, gdy polecisz członka rodziny przyjaciela. Save on every subsequent order Fanatical customer support - With BookMyForex you can expect nothing but the best service possible BookMyForex was created by some of the most well known individuals in the Indian forex market. Nasz prezes ma ogromne doświadczenie na bankowych rynkach walutowych w Indiach i został przypisany wprowadzeniem usług walutowych (FES) jako nowej branży w indyjskich bankach. BookMyForex was designed to work completely in tandem with some of the largest and most reputed banks in India. Through our one-of-a-kind tie-up with these banks, customer can complete their orders at one of over 2500 bank branches across India while availing rates that are better than what can be offered by any currency exchanger in Mysore. Also, due to our partner banks strict currency inspection process, you can be sure that the currency you get will be completely authentic something a local money changer in Mysore can never guarantee. For the first time in India, BookMyForex shows you live and real-time currency exchange rates 24x7. Unlike other money exchangers in Mysore that apply the same rate of exchange the whole day, BookMyForex allows you to book a currency exchange order in Mysore at the live and transparent rates always available on our site. Umożliwiamy nawet zamrożenie tych stawek na żywo w naszej witrynie, aby uzyskać dokładne stawki, które widzisz. Equipped with an array of never-before-seen features, BookMyForex uses a unique blend of technology, vast nationwide presence and a keen customer focus to offer our customers the best currency exchange in Mysore. Click on the button below to get started with your forex order. Best Foreign Currency Exchange Service in Bangalore Money Exchange In Bangalore BookMyForex is Indias first full-featured online currency exchange and private remittances portal. Zrewolucjonizowały sposób kupowania i sprzedawania dewiz w Bangalore. Po raz pierwszy wymiana walut w Bangalore może być zamówiona online, a zamówienie można zrealizować w banku partnerskim lub w jednej z własnych lokalizacji BookMyForex, które są obecne w większości głównych dzielnic, w tym między innymi MG Road, Indiranagar, Jayanagar, Koramangala, Whitefield itp. Jeszcze lepiej, zamawiaj swoje forex przez Internet i otrzymuj swój forex (lub indyjską rupię w zamian za swój forex) w swoim własnym biurze. Wymiana walut w Bangalore BookMyForex to pierwszy i największy rynek forex Indii, który zrewolucjonizował sposób przeprowadzania transakcji forex w Indiach. Nie było prostszego i wygodniejszego sposobu dokonywania transakcji wymiany walut w Bangalore, także z gwarantowanymi najlepszymi kursami wymiany walut Wystarczy kilka kliknięć na laptopie lub kilka stuknięć w telefonie, a transakcja na Forex jest zakończona. To proste usługi oferowane przez BookMyForex Jesteśmy kompleksowym sklepem dla wszystkich produktów forex, oferując zarówno wygodę, jak i najlepszy stosunek jakości do ceny w tym procesie. Z nami możesz: Niektóre z oferowanych produktów obejmują obce waluty, przedpłacone karty podróży, czeki podróżne, ubezpieczenie podróżne, przelewy pieniężne za pośrednictwem przelewów bankowych i czek na żądanie w walucie zagranicznej itp. BookMyForex umożliwia: Kup walutę zagraniczną - Kup walutę zagraniczną, płacąc Rupii indyjskich Bangalore Sprzedaj walutę obcą - Sprzedaj nam swoją walutę obcą i otrzymuj rupii indyjskich w Bangalore Przelej pieniądze z Indii - Wyślij pieniądze z Indii do dowolnego obcego kraju Dlaczego warto wybrać BookMyForex do wymiany walut Aktualne stawki rynkowe - Nie ma już potrzeby targowania się o wymianę walut w Bangalore , ponieważ masz do czynienia z transakcjami na żywo i w czasie rzeczywistym, których nikt nie może pokonać Gwarantowane najlepsze stawki - Wymieniaj walutę obcą po lepszych stawkach niż banki, lotniska i wymienniki pieniężne w Bangalore. Przede wszystkim są zero ukrytych opłat i prowizji. Zero kłopotów - Aby zminimalizować Twoje nieszczęścia, przesiedzamy nawet wszystkie oferty w Twojej transakcji i wyszukujemy sprzedawcę oferującego najlepszą stopę do realizacji zamówienia Zamrożenie stawki Płać tylko 2 z góry, aby zablokować stawkę za żywo, którą uznasz za odpowiednią i zapłacić saldo w ciągu najbliższych 3 dni roboczych po zakończeniu niezbędnych formalności. Autentyczna waluta - Zmień walutę bezpośrednio w oddziałach banku lub za pośrednictwem autoryzowanych wymienników walutowych RBI. Dostawa do domu zamówień - Zamówione zamówienie zostanie dostarczone tego samego dnia. Zamówienia Rs. 75 000 i więcej są dostarczane za darmo. Wiązania z wiodącymi bankami i wymiennikami walut Aby zapewnić Ci najlepsze stawki i jeszcze lepsze usługi, związaliśmy się z najlepszymi zakazami i wymiennikami walutowymi w branży. Największa sieć dystrybucji Aby zapewnić, że nasze produkty są w zasięgu ręki, pracowaliśmy niestrudzenie, aby zbudować sieć dystrybucji obejmującą 5000 oddziałów partnerskich. Liczba wciąż rośnie Atrakcyjne oferty i rabaty Uzyskaj więcej zysków za swoje pakiety combo i bezkonkurencyjne oferty i rabaty. Przede wszystkim są nagrody lojalnościowe i polecające - zarabiaj za każdym razem, gdy polecisz członka rodziny przyjaciela i zaoszczędzisz przy kolejnych zamówieniach. Najlepsze standardy obsługi U nas nie ma kompromisów w zakresie standardów usług. Bądź w pełni pewny bezproblemowego doświadczenia, dzięki któremu będziesz wracał po więcej rynku walutowego BookMyForex został stworzony przez jedne z najbardziej znanych osób na indyjskim rynku forex. Nasz prezes ma ogromne doświadczenie na bankowych rynkach walutowych w Indiach i został przypisany wprowadzeniem usług walutowych (FES) jako nowej branży w indyjskich bankach. BookMyForex działa ręka w rękę z największymi i najbardziej zorientowanymi na usługi bankami w Indiach. Dzięki naszemu wyjątkowemu połączeniu z tymi bankami klient może realizować zamówienia w jednym z ponad 2500 oddziałów bankowych w Indiach, przy czym obowiązujące stawki są lepsze niż te oferowane przez dowolny wymiennik walut w Bangalore. Ponadto, dzięki naszym bankom partnerskim skrupulatnemu procesowi kontroli waluty, możesz mieć pewność, że uzyskasz prawdziwą i autentyczną walutę. Jest to coś, czego mniejszy sprzedawca pieniędzy w Bangalore nigdy nie może zaoferować. Jak zdobyć przewagę BookMyForex Wyposażony w szereg nigdy wcześniej nie widzianych funkcji, BookMyForex wykorzystuje unikalną mieszankę technologii, szeroką obecność w całym kraju i chętnie koncentruje się na kliencie, aby zaoferować naszym klientom najlepszą walutę w Bangalore. Najlepsze kursy wymiany walut w Bangalore BookMyForex, po raz pierwszy w Indiach, umożliwiają oglądanie kursów walut w czasie rzeczywistym online przez cały dzień. W przeciwieństwie do innych giełd pieniężnych w Bangalore, które stosują ten sam kurs wymiany przez cały dzień, BookMyForex pozwala zarezerwować zlecenie wymiany walut w Bangalore po żywych i przejrzystych stawkach zawsze dostępnych na naszej stronie. Umożliwiamy nawet zamrożenie tych stawek na żywo w naszej witrynie, aby uzyskać dokładne stawki, które widzisz. Wyposażony w szereg nigdy wcześniej nie widzianych funkcji, BookMyForex wykorzystuje unikalną mieszankę technologii, szeroką obecność w całym kraju i chętnie koncentruje się na kliencie, aby zaoferować naszym klientom najlepszą walutę w Bangalore. Zacznij od zamówienia walutowego, klikając przycisk poniżej. Aby rozpocząć korzystanie z zamówienia forex, kliknij przycisk poniżej.

Comments